Het smerige alternatief ....

Het fundamentele verschil tussen het Vlaams Blok/Vlaams Belang en andere partijen is dat het Vlaams Belang mensen wil uitstoten uit onze samenleving, de maatschappij wil 'uitzuiveren', de bestaande diversiteit wil reduceren tot het 'eigen volk'. Dat programma probeert het Vlaams Belang met alle middelen te verwezenlijken. Met democratische middelen als het kan, maar meestal aangevuld met intimidatie en geweldpleging. Het valt niet uit te sluiten dat daarbij uiteindelijk openlijke terreur en staatsgeweld zouden kunnen gebruikt worden.

vrijdag 19 januari 2007

vrouwelijke voorzitter van het Vlaams Belang ?

« In het Standpunt wordt beweerd dat ik een potentiële vrouwelijke voorzitter van het Vlaams Belang pas binnen tien of vijftien jaar mogelijk acht. (Gazet van Antwerpen, 15 januari.) Mijn betoog was integendeel een dankwoord voor de kwalitatieve verrijking binnen het Vlaams Belang door het grote aantal nieuwe vrouwelijke mandatarissen en partijraadsleden. Ik zegde daarbij dat het misschien wel tijd wordt dan de volgende partijvoorzitter een vrouw zou zijn. Enkel om niet de indruk te wekken dat ik zelf ontslagnemend zou zijn stelde ik dan dat die volgende voorzitter pas over tien of vijftien jaar gezocht wordt. Als boutade uiteraard.»
VB-voorzitter Frank Vanhecke in Gazet van Antwerpen