Het smerige alternatief ....

Het fundamentele verschil tussen het Vlaams Blok/Vlaams Belang en andere partijen is dat het Vlaams Belang mensen wil uitstoten uit onze samenleving, de maatschappij wil 'uitzuiveren', de bestaande diversiteit wil reduceren tot het 'eigen volk'. Dat programma probeert het Vlaams Belang met alle middelen te verwezenlijken. Met democratische middelen als het kan, maar meestal aangevuld met intimidatie en geweldpleging. Het valt niet uit te sluiten dat daarbij uiteindelijk openlijke terreur en staatsgeweld zouden kunnen gebruikt worden.

donderdag 1 maart 2007

Familie doet gruwelijke poging tot abortus bij allochtone schoondochter

,,Ze wilden geen half-Marokkaans kleinkind''




Omdat haar Vlaamse schoonouders ,,geen half-Marokkaans kleinkind wilden'', werd Sana Ammi (29) door de familie uit Bassevelde drie dagen lang opgesloten en gefolterd in een gruwelijke poging tot abortus. Sana Ammi (29), een poetsvrouw die afkomstig is uit Marrakech , leerde Frederik Van De Velde (29) in juni 2005 op een terras in de Marokkaanse havenstad Tanger kennen. Hij werkte daar als technisch ingenieur voor een baggerfirma. Ze werden verliefd en na twee maanden al werd Sana zwanger.

,,Het was een ongelukje en allebei besloten we een abortus te laten uitvoeren'', zegt Sana. Dat gebeurde in een ziekenhuis en Frederik betaalde de rekening van 5.000 euro.
Toen de ingenieur werd teruggeroepen naar het hoofdkantoor in Antwerpen, was de band met zijn Marokkaanse vriendin zo hecht geworden dat hij maandelijks terugkeerde naar Marokko om haar te zien.

In december 2005 werd Sana voor de tweede keer ongewenst zwanger. ,,Ik nam de pil maar de kwaliteit daarvan is in Marokko niet goed. Deze keer wou ik het kind houden maar onder dwang van Frederik liet ik het opnieuw verwijderen, deze keer zonder verdoving.'' Haar vriend kwam opnieuw met het geld (7.500 euro) op de proppen.

Zes maanden geleden kwam Sana Ammi naar België. Het koppel trok in bij zijn ouders in Bassevelde maar Sana merkte snel dat de ouders niet konden begrijpen dat hun zoon ,,zich had laten verleiden'' door een Marokkaanse.
Toen Sana in december voor de derde keer zwanger bleek, zat het spel helemaal op de wagen. Het paar voorzag grote moeilijkheden en tekende twee dagen later stiekem een samenlevingscontract in Assenede. Toen een en ander toch aan het licht kwam, waren Frederiks ouders in alle staten.

Sana Ammi: ,,Het kind moest weg omdat ze de vernedering niet wilden slikken een half-Marokkaans kleinkind te hebben. Ze verweten me ook dat ik met het erfenisgeld naar Marokko zou vluchten. Frederik werd voor de keuze geplaatst: ik of zijn ouders.''

Omdat samenleven onder één dak niet langer houdbaar was, verhuisde het koppel naar een appartement in Gent maar de spanningen bleven. Sana werd door haar partner geslagen en kwam terecht in vluchthuis De Schelp. ,,Ik verwijt het vluchthuis dat ze daar na een tijdje niet langer kon blijven'', aldus haar raadsman Abderrahim Lahlali. ,,Toen ze na een appelflauwte en een verblijf in het ziekenhuis aan de politie vroeg wat ze nu moest doen, werd ze ook niet geholpen.''


Terug bij haar partner liep het vrijdag helemaal fout. Frederik Van De Velde lokte zijn vriendin in zijn wagen en ontvoerde haar naar het huis van zijn ouders in Bassevelde. Daar hadden vader, moeder en zoon een waanzinnig plan gesmeed. De rolluiken gingen naar beneden en moeder zette een stethoscoop op Sana's buik. ,,Ik werd opgesloten in een kamer boven waar alleen een bed en een emmer stond. De klink was van het raam gehaald. Men ontkleedde me en trok me een pyjama aan waarvan de mouwen waren samengenaaid. Ik werd geblinddoekt en naar de garage gebracht. Daar werd ik geschopt en geslagen. Terwijl Frederik zeer koud water over mijn buik goot en op mijn buik duwde, gaf de vader mij elektroshocks.'' Dat gebeurde met een prikstok voor koeien.

Sana huilde en smeekte niks in haar te steken om de vrucht af te drijven. ,,Ik dacht dat niet alleen mijn kind maar ook ikzelf zou sterven.'' Toen ze van de pijn en angst urineerde, dacht ze dat haar foetus dood was.De hele zaterdag bleef Sana opgesloten in het huis van haar schoonouders met enkel een fles water en een homp brood. Haar vriend bleef bij haar om haar te troosten. Toen de vader zaterdagavond na zijn werk aanstalten maakte ,,om het nog eens te proberen'', verhinderde zijn zoon dat. Toen Sana zei dat ze maandag zelf naar een abortuskliniek zou stappen, keerde de rust een beetje terug.

Zondagnamiddag mochten zoon en schoondochter zelfs een luchtje scheppen met de fiets. Ze fietsten helemaal naar Gent en toen Sana voorbij het appartement van haar vriendin fietste aan de Leiekaai, slaagde ze erin daar met een smoes binnen te gaan. Ze belde er de politie en slaagde erin uit de woning te ontsnappen.

Frederik van De Velde, zijn vader Roland en zijn moeder Gerda Vandewalle werden aangehouden voor gijzeling, wederrechtelijke vrijheidsberoving en poging tot vruchtafdrijving. Vandaag verschijnen ze voor de raadkamer.
Advocaat Lahlali heeft ondertussen ook het Centrum voor Gelijkheid van Kansen gecontacteerd. ,,Het Centrum overweegt om zich net als mijn cliënte burgerlijke partij te stellen. De martelingen hebben duidelijk een racistisch motief. Hier is zelfs racistisch geweld gebruikt op een ongeboren wezen.''

Sana Ammi is nog lang niet bekomen van de schok. ,,Ik was naar België gekomen omdat Frederik en ik van elkaar hielden. Ik zie hem nog graag. Hij heeft gehandeld onder morele dwang van zijn ouders maar ik besef dat ik hem niet meer kan zien. Uit angst voor mijn kindje.''
Dat volgens een echografie de drie maanden oude foetus de gruwelijke abortuspoging zonder herkenbare letsels heeft overleefd, is het enige lichtpuntje waaraan Sana zich vastklampt.

Update
Na anderhalve maand voorhechtenis werden alle drie de verdachten in voorwaardelijke vrijheid gesteld. (Verdachten in abortuszaak vrij onder voorwaarden)

- Je wordt niet als racist geboren
- Racisme in opmars
- Celstraf voor racistische aanvallers/ Eerste racistische moord in Nederland (video)
- Racisme in lokaal partijkrantje breekt gewezen VB-voorzitter zuur op
.