Het smerige alternatief ....

Het fundamentele verschil tussen het Vlaams Blok/Vlaams Belang en andere partijen is dat het Vlaams Belang mensen wil uitstoten uit onze samenleving, de maatschappij wil 'uitzuiveren', de bestaande diversiteit wil reduceren tot het 'eigen volk'. Dat programma probeert het Vlaams Belang met alle middelen te verwezenlijken. Met democratische middelen als het kan, maar meestal aangevuld met intimidatie en geweldpleging. Het valt niet uit te sluiten dat daarbij uiteindelijk openlijke terreur en staatsgeweld zouden kunnen gebruikt worden.

dinsdag 17 april 2007

Jurgen Verstrepen loopt over naar lijst Dedecker



Jurgen Verstrepen (40) stapt op bij het Vlaams Belang en trekt op 10 juni de Antwerpse Lijst Dedecker. Dat heeft Jean-Marie Dedecker vandaag bevestigd.
Jurgen Verstrepen ligt sinds januari overhoop met VB-voorzitter Frank Vanhecke en twijfelt sindsdien hardop over zijn toekomst bij Vlaams Belang. Met Verstrepen erbij krijgt Lijst Dedecker uitzicht op een Antwerpse Kamerzetel, mogelijk ten koste van het Belang.


Als zogenaamde verruimer kreeg de voormalige radiomaker Verstrepen in 2004 een Vlaams Blok-zitje in het Vlaams parlement cadeau. Een succesverhaal werd dat niet. Verstrepen werd door de VB-top hooguit gedoogd, maar de partijkoers bijsturen kon hij niet. Begin dit jaar stelde hij voor de rechtse Vlaamse krachten te bundelen op een lijst naast het VB. Verstrepen werd teruggefloten door Vanhecke, die het idee afschoot als "het dwaze en absurde experiment van een leerling-tovenaar". Die vernedering zat Verstrepen niet lekker.

"Marie-Rose Morel is na haar misser milder behandeld dan ik. Zij en Vanhecke vormen één geheel", zei hij toen. Sindsdien woedt tussen beiden een koude oorlog. Toch stemde Verstrepen onlangs in met de plaats van lijstduwer op de Antwerpse Kamerlijst van Gerolf Annemans.

Enkele reacties :

Spijtige beslissing van Jurgen!Jammer dat het Forza Flandria concept niet doorging maar dat is geen reden om over te stappen naar een lijst zonder toekomst.De aanhouder wint en dat geldt ook voor het Vlaams Belang.Rechtse groeten,
Bert DeckersVoorzitter VBJ Antwerpen

* jurgen, ik heb op je gestemd op de vb lijst, voel me nu verraden en wil die stem terug.
aragorn (weblog Verstrepen )

* Goed gedaan, mijn felicitaties eindelijk een waar alternatief op rechts !
Kristof Buelens

*Jurgen,Het zat eraan te komen, maar ben toch zwaar teleurgesteld in de man die zich steeds tegen versnippering van het rechtse politieke landschap heeft uitgesproken.Ik wens je verder succes maar ook mijn stem heb je niet meer.
Tom Genbrugge
Vlaams Belang gemeenteraadslid Sint-Katelijne-Waver

* Verstrepen had altijd de mond vol over politiek fatsoen en eerlijkheid. Gaat hij nu consequent zijn, en zijn (dikbetaald) parlementair zitje dat hij via het V.B. verwierf terug ter beschikking van die partij stellen? Of gaat zijn eerlijkheid toch niet zo ver?
Stijn Hiers VB-fractiesecretaris in het Brussels parlement

* Jurgen, jij vuile verrader. Vies moeslumvriendje. En ik die op u gestemd heb. Bekeerd tot de islam?
jan maat ( gefrustreerde Vlaams belang-kiezer )

*
zij zeggen van ons (Vlaams Behangers) dat wij racisten zijn maar ik zeg u, wij zijn dat niet. Het is niet omdat wij zwarten en moeslums willen haten dat wij onverdraagzaam zijn.
Jan maat ( onderstreept nogmaals het VB-niveau )

* De Vlaamsgezinde en rechtse politieke krachten in Vlaanderen kunnen onmogelijk gediend zijn met overloperij en met politieke versnippering .
Frank Vanhecke

Voorzitter Vlaams Belang (op de VB-Website )

*
Stuk parasiet, blijft wel op het 'zitje VB' zitten. Hou dan ook de eer aan uzelf, misbasksel!
Gina ( één van de smaakmakers op de weblog van verstrepen )

* Ik woon in Wilrijk, en voel me bedrogen door jouw. Mijn stem krijg je nooit meer Jurgen.
Ik blijf echter wel VB stemmen.
Patrick

*
Laatste reactie op deze verradersside, ik wens je zelfs geen geluk, en ik hoop dat je uit het politiek beeld verdwijnt
Alain (op de weblog van Verstrepen )

* ik zou voor jurgen stemmen meer ni meer nu hij op dezelfde lijst staat as die kwal van DD die alleen alles kapot wil .
de vettige hoek / rillaar (HLN)

*Bijzonder trestige dag voor Vlaanderen. Waarom toch ???
zer2 (weblog Verstrepen )

* Vuile klootzak jij bent geen echte vlaming maar een bedrieger!!!!Bedriegers zoals jouw moeten op een brandstapel belanden. Daarmee basta!!!!!
Flor (weblog Verstrepen )

* De ratten eruit, stukske verrader. Hoe laag kunt ge vallen.
Philip de antisos (weblog verstrepen )

* welkom terug Jurgen in de normale wereld !
Heb altijd geweten dat je niet bij dat uitschot thuishoorde !
The piano

*
Vind Jurgen nu de stomste kloot en bezoek hier nooit nog zijn site !
Bakoen ( Weblog vertsrepen )