Het smerige alternatief ....

Het fundamentele verschil tussen het Vlaams Blok/Vlaams Belang en andere partijen is dat het Vlaams Belang mensen wil uitstoten uit onze samenleving, de maatschappij wil 'uitzuiveren', de bestaande diversiteit wil reduceren tot het 'eigen volk'. Dat programma probeert het Vlaams Belang met alle middelen te verwezenlijken. Met democratische middelen als het kan, maar meestal aangevuld met intimidatie en geweldpleging. Het valt niet uit te sluiten dat daarbij uiteindelijk openlijke terreur en staatsgeweld zouden kunnen gebruikt worden.

vrijdag 8 juni 2007

"sterk staaltje racisme "

" Le chien ne support pas la personne. Risque de morsures voir couleur de peau " (" De hond verdraagt de persoon niet. Risico op beten gezien de huidskleur ").



Zo staat het op de VDAB-werkaanbiedingsbrief van de 53-jarige Peter Adedayo Adelanwa na een sollicitatie bij het smeedijzerbedrijf Rampelberg uit Huizingen . Peter is van Nigeriaanse origine.
Eigenlijk moeten we spreken van een poging tot solliciteren want Peter Adedayo Adelanwa werd door bedrijfsleider Bruno Rampelberg niet eens op het bedrijfsterrein toegelaten .

(klik op afbeelding voor een vergroting)


In een reactie ontkent Bruno Rampelberg racistische motieven. " Ik kan er ook niet aan doen dat mijn hond agressief wordt van mensen met een andere huidskleur . Mijn hond is getraumatiseerd en reageert nu eenmaal zo " .
Het had volgens Rampelberg ook geen zin om de sollicitant op een andere plek te spreken. " Het zou toch onhoudbaar zijn geweest . De situatie met mijn hond zou blijven en ik wil vermijden dat mensen gebeten worden ".“ Zodra die meneer hier aankwam, sprong mijn hond tegen het hekken op . Dat doet hij ook als er een zwarte passeert . Die meneer hoefde dus niet eens te bellen . Terwijl we met elkaar babbelden is mijn hond ook niet gestopt met blaffen. Mijn hond heeft wellicht ooit een trap gehad van een zwarte waardoor hij zo doet ” aldus Rampelberg .

Volgens Rampelberg levert dat geen problemen op met klanten. “ ik heb mijn eigen cliënteel en daar zitten geen zwarten tussen . ” Zou hij die hond dan niet beter wegdoen? “ Bent u gek ? Ik heb die hond al vijf jaar. Ik moet toch mijn hond niet wegdoen voor een sollicitant waarvan ik niet zeker ben dat hij een kans maakt om te blijven . ”

“ Een sterk staaltje van racisme ” reageert vakbondssecretaris Gui Heyrman van ABVV-metaal. “ Een harde klap voor Peter. Hoewel hij een knelpuntberoep beheerst, werd hij eerder al afgewezen voor zijn leeftijd en nu dit. ” Heyrman bekijkt samen met zijn vakbond welke stappen ze gaan ondernemen .
“ Allochtone sollicitanten werden vroeger al afgewezen omdat ze klanten zouden afschrikken. Nu is het al omdat de hond hen niet verdraagt ” aldus Heyrman.

(Indymedia)