Het smerige alternatief ....

Het fundamentele verschil tussen het Vlaams Blok/Vlaams Belang en andere partijen is dat het Vlaams Belang mensen wil uitstoten uit onze samenleving, de maatschappij wil 'uitzuiveren', de bestaande diversiteit wil reduceren tot het 'eigen volk'. Dat programma probeert het Vlaams Belang met alle middelen te verwezenlijken. Met democratische middelen als het kan, maar meestal aangevuld met intimidatie en geweldpleging. Het valt niet uit te sluiten dat daarbij uiteindelijk openlijke terreur en staatsgeweld zouden kunnen gebruikt worden.

woensdag 24 oktober 2007

Oproep van Nathalie Cordon, slachtoffer van zinloos geweld.

"Antwerpen, stad aan de stroom,daar ben ik geboren in de schaduw van de kathedraal. Mijn hele leven heb ik daar doorgebracht en ik voelde me er thuis. En nu lijkt het alsof deze stad me niet meer dezelfde geborgenheid kan geven die ik jaren had,...of dacht te hebben. Antwerpen heeft zeker wat problemen, maar het onveiligheidsgevoel vond ik altijd veel te sterk overdreven. Ik was zeker niet blind, er is werk aan de winkel, maar ik relativeerde dit altijd. Vorig weekend ben ik in elkaar geslagen door 2 jonge mannen. Omdat ik er te donker uitzag. (Foto : Nathalie Cordon)

Ik heb donkerbruin haar en donkerbruine ogen, en mijn moeder is van Portugese afkomst. Wanneer ik me schmink en oorbellen aandoe, en dat gebeurt wel eens in de weekends, dan zie ik er heel zuiders uit. Mijn uiterlijk was voldoende om "mij een lesje leren" en "om mijn bruine smoel te houden". Ik moest "teruggaan van waar ik vandaan kwam" en ik "hoorde hier niet thuis". De resultaten van deze ontmoeting waren een stijve nek en een kapotte knie, waarop ik na 10 dagen nog niet volledig op kan steunen.
Na Hans van Temsche dachten velen, waaronder ik,dat het nu beter ging zijn, dat de "Zonder Haat straat"-campagne mensen had doen nadenken. Niet dus...Blinde woede dwaalt nog door de straten van Antwerpen en zolang er niet hardhandiger wordt opgetreden zal dit meer nog escaleren.
een week later krijgt een Pakistaanse bloemenverkoper voor mijn neus een paar klappen. De reden die de dader hiervoor gaf was heel simpel: Omdat hij bruin was en uit Antwerpen moest verdwijnen.
Ik denk dat dit probleem niet zal verdwijnen met een proces en ik denk ook niet dat Antwerpen zich kan permitteren dat er nog doden zullen vallen. Er moet gereageerd worden,maar hoe? Ik weet het niet, ik zal zeker niet pretenderen dat ik oplossingen heb. Maar ik wil zeker bijdragen voor een leefbaar Antwerpen. Nu, voor het echt te laat is. Daarom organiseerde ik samen met Hicham El Mzairh een manifestatie (lees hier meer). Met vertegenwoordigers van verschillende organisaties van verschillende afkomsten hebben we het Vlaamse leeuw gezongen. 'Neen' aan de radicalisering in de maatschappij. Om een signaal te geven aan het stadsbestuur dat er iets aan deze situatie moet gedaan worden.Tijd voor een "Marshallplan" voor onze samenleving"...


- Racisme in opmars
- Je wordt niet als racist geboren

(indymedia.be)