Het smerige alternatief ....

Het fundamentele verschil tussen het Vlaams Blok/Vlaams Belang en andere partijen is dat het Vlaams Belang mensen wil uitstoten uit onze samenleving, de maatschappij wil 'uitzuiveren', de bestaande diversiteit wil reduceren tot het 'eigen volk'. Dat programma probeert het Vlaams Belang met alle middelen te verwezenlijken. Met democratische middelen als het kan, maar meestal aangevuld met intimidatie en geweldpleging. Het valt niet uit te sluiten dat daarbij uiteindelijk openlijke terreur en staatsgeweld zouden kunnen gebruikt worden.

zondag 23 december 2007

Morel en Verstrepen vechten vete uit op internet

Vandaag stuurde Jurgen Verstrepen een persbericht de wereld in waarin hij zegt klacht te zullen indienen tegen Marie Rose Morel. Die had in een interview met de Gazet van Antwerpen gezegd dat 'Verstrepen als verruimer bij het VB kwam maar alleen zijn eigen bankrekening heeft verruimd.' en dat was er voor Verstrepen teveel aan. De twee schrijven nu elk hun blog vol om hun gelijk te halen.




Verstrepen schrijft:
'Dit pik ik niet meer, deze moddercampagne van het Vlaams Belang gaat te ver"
"Ik zal het Vlaams Belang en mevrouw Morel met plezier attent maken op de grenzen van vrije meningsuiting die men bij hen niet wil erkennen. Blijkbaar staat Freedom of speech voor het VB gelijk aan het verspreiden van leugens en laster'. (blog Vertrepen)

Morel schrijft :
' Bij het kerstinterview van Gazet van Antwerpen vroeg men me naar mijn reactie op al die bijnamen die ik in 2007 verzamelde ... Mijn reactie: "Ach, ik heb me eigenlijk alleen mateloos geërgerd aan Jurgen Verstrepen, die mij vergeleek met Madame de Pompadour.Vanhecke heeft de bankkaarten, Morel de pincodes van het VB, zei hij. Uitgerekend Verstrepen, die als verruimer bij het VB kwam maar alleen zijn eigen bankrekening heeft verruimd. Hij had een mooie wedde als Vlaams parlementslid, maar hij liet zich extra betalen voor elk filmpje dat hij voor de partij draaide. Wie bij het VB gaat, doet dat uit idealisme en in de wetenschap dat het leven er niet comfortabeler op wordt. Maar zo had Jurgen het niet begrepen. Hij reed voor zichzelf en dacht: na ons de zondvloed, après nous le déluge."
En nu dient Jurgen Verstrepen klacht in tegen mij wegens laster en eerroof. Hij doet maar. De facturen van de tv-filmpjes liggen hier klaar. De facturen van zijn web-radio-uitzendingen liggen hier klaar. Net zoals de facturen die bleven komen toen er al lang geen web-radio-uitzendingen meer plaatsvonden ...
Ik kijk uit naar de postbode ...." (Blog Morel, Mirror)

* Op de site van Verstrepen zorgen de aanhangers van Vlaams Belang en Lijst Dedecker voor de nodige animo (klik hier)

- 'Freedom of speech'
- Jong Forza Flandria: om stil van te worden....
- VBer laakt openlijk Marie-Rose Morel op forum Verstrepen
.