Het smerige alternatief ....

Het fundamentele verschil tussen het Vlaams Blok/Vlaams Belang en andere partijen is dat het Vlaams Belang mensen wil uitstoten uit onze samenleving, de maatschappij wil 'uitzuiveren', de bestaande diversiteit wil reduceren tot het 'eigen volk'. Dat programma probeert het Vlaams Belang met alle middelen te verwezenlijken. Met democratische middelen als het kan, maar meestal aangevuld met intimidatie en geweldpleging. Het valt niet uit te sluiten dat daarbij uiteindelijk openlijke terreur en staatsgeweld zouden kunnen gebruikt worden.

dinsdag 27 mei 2008

Bart Debie vangt bot bij Hof van Cassatie

Het Hof van Cassatie heeft het verzoek van voormalig Antwerps politiecommissaris en huidig Antwerps gemeenteraadslid Bart Debie verworpen. In januari veroordeelde het Antwerpse Hof van Beroep Debie tot 4 jaar cel, waarvan één effectief.
Daarnaast werd hij voor een periode van vijf jaar ontzet uit zijn
burgerlijke en politieke rechten.

(Foto: Debie met advocaat Coveliers)


Debie werd schuldig bevonden aan
buitensporig geweld tegen arrestanten, racisme, verduisteren van bewijsmateriaal, diefstal van een laptop, vernieling van een halsketting en een gsm van arrestanten en vervalsing van processen-verbaal. (lees hier het relaas van Uludogan, één van Debie z'n slachtoffers). De definitieve veroordeling houdt in dat Debie, naast zo'n 10.000 euro aan schadevergoedingen én de effectieve gevangenisstraf van één jaar, ook geconfronteerd wordt met de ontzetting uit zijn mandaat als gemeenteraadslid in Antwerpen . De Vlaams Belanger, die op zijn website herhaaldelijk zijn afschuw uitsprak over verdachten en advocaten die alle juridische middelen uitputten, heeft zo alle rechtsmiddelen uitgeput. Normaal gezien krijgt Debie binnen de 6 weken bericht over hoe en wanneer te beginnen aan zijn celstraf van één jaar, verwacht wordt dat hij zal kunnen genieten van de gunstmaatregel die zijn celstraf omzet in huisarrest (het dragen van enkelband). Ook iets waartegen Debie jarenlang tekeer ging.
Vlaams Belang bevestigde nogmaals het vertrouwen in Debie, hij krijgt binnen de partij een andere functie.


Reactie van Debie (ingekort, klik hier voor het volledige artikel)



"Nu zal ik het boetekleed aantrekken. Ik draag het op aan de nabestaanden van Guido De Moor, Joe van Holsbeeck en aan de slachtoffers van talloze criminelen die elke dag opnieuw mensen bestelen en overvallen. Nu zal de strafuitvoering plaatsvinden en daar zal ik mij wel naar schikken. Hoe dan ook kan ik dit wansmakelijke hoofdstuk eindelijk afsluiten. Debie zou Debie niet zijn moest ik nog niet alle voorbereidingen voor dit 'worst case scenario' hebben getroffen. D.w.z. dat de torenhoge schadevergoedingen netjes betaald zullen worden vanaf het moment dat dit moet, dat ik mij netjes zal aanbieden waar en wanneer dat moet, dat mijn inkomsten en die voor mijn gezin al lang 'safe' zijn en dat ik binnen de week zal verhuizen uit Antwerpen. Ik betaal niet langer dan nodig gemeentebelastingen aan dictator Janssens. Enfin, nu dit verhaal teneinde is kan ik eindelijk verder werken aan het manuscript van mijn boek. Sta me toe te eindigen met de woorden die de krant De Morgen ooit eens tegen ons zei : een welgemeende Fuck You !"

- Strafdossier proces Debie online

- ''Een enkelband meer of minder maakt voor ons geen enkel verschil''
- VB-mandatarissen en hun strafrechtelijk palmares
- Advocaat slachtoffers Kris Luyckx over proces Debie (Video)
- Criminaliteit daalt in Antwerpen: Bart Debie verlaat scheldestad. Dewinter liegt over Debie
- Debie (VB) veroordeeld tot vier jaar cel (video)
- Coveliers en het carrièrisme in het VB
- Vlaams Belang niet in kartel naar kiezer
- Hugo Coveliers over het VB (2005)