Het smerige alternatief ....

Het fundamentele verschil tussen het Vlaams Blok/Vlaams Belang en andere partijen is dat het Vlaams Belang mensen wil uitstoten uit onze samenleving, de maatschappij wil 'uitzuiveren', de bestaande diversiteit wil reduceren tot het 'eigen volk'. Dat programma probeert het Vlaams Belang met alle middelen te verwezenlijken. Met democratische middelen als het kan, maar meestal aangevuld met intimidatie en geweldpleging. Het valt niet uit te sluiten dat daarbij uiteindelijk openlijke terreur en staatsgeweld zouden kunnen gebruikt worden.

zaterdag 24 mei 2008

Lezersbrief

Gisterenavond in de McDonald's in Merksem: naast ons zit een Vlaams koppel met hun ouders en kinderen. Beetje later komt Marokkaans ogend koppel met 2 kinderen en baby achter ons zitten. Vlamingen beginnen onder elkaar direct te foeteren over "makakken" enz., luid genoeg dat de Marokkanen het horen. Vrouwtje krimpt in elkaar, de man houdt zich duidelijk in. Ik maak de vrouw een complimentje met haar mooie baby, en plots straalt ze, en binnen de minuut zijn we over baby's en kinderen aan 't babbelen. Zeer tot ergenis van de Vlamingen naast ons, die blijkbaar nog niet wisten dat je met zulke mensen ook gewoon kan praten. Na nog enkele vernietigende blikken naar het Marokkaans koppel en hun kinderen gaan ze weg. . Als wij weggaan, bedankt het Marokkaanse vrouwtje me voor mijn vriendelijkheid. Als ik zeg dat dat toch vanzelfsprekend is, zegt zij dat dat de laatste jaren helaas niét meer vanzelfsprekend is. . Wel, dat vind ik erg!

A C, Brasschaat in HLN